اصلاح افراد سوداوی مزاج

کسانی که دچار این نوع طبع می شوند اکثرا به یاس و نا امیدی و ناراحتی ھای فکری و روحی مبتلا ھستند , مدام در خود فرو می روند , خود خوری می کنند و برای آرامش خود گریه می کنند. این افراد (مثلا کسانی که احساس گزگز دست و پا می کنند) باید از خوردن غذاھای چرب , شور , مانده و بیات به خصوص گوشت , ماھی دودی , شیرینی جات مصنوعی , ادویه جات و به خصوص چای و نیز خوردن قرص جلوگیری , خودداری نمایند و در عوض بیشتر از مسھل ھای گیاھی مانند قدومه شیرازی, بارھنگ , تخم ریحان و مرو استفاده کنند . در بین غذاھا از نوشیدن مایعات به خصوص آب یخ و نوشابه ھای گاز دار و دوغ خودداری کنند . این افراد باید از مصرف کشک و ماست نیز پرھیز کنند .

مصرف پنیر ھمراه با چای شیرین به عنوان صبحانه خود داری کنند. این افراد باید از مصرف کشک و ماست نیز پرهیز کنند. مصرف پنیر همراه با چای به عنوان صبحانه برای این گونه افراد فوق العاده زیان آور است زیرا رسوبات خون در این نوع افراد افزایش می یابد و اکثرا دچار یبوست مزاج می شوند. استفاده از غذاھای گیاھی مانند آلو ،اسفناج , کدو تنبل و ھویج فرنگی پخته نیز بسیار مفید است و ھمچنین استفاده از سالاد ھای فصل با مقداری جوانه گندم قبل از غذا و نیز مصرف آش جو اثرات مفیدی برای این افراد دارد. تنقیه دم کرده جو یا روغن زیتون در اخراج سودا از مرکز تجمع ان یعنی روده ھا نقش موثری خواھد داشت . اگر چنین افرادی به فکر اصلاح طبع خود نباشند شدیدا دچار افسردگی و پژمردگی روحی خواھند شد و روز به روز لاغر تر و تکیده تر می شوند و چھره شان گرفته تر می شود. کلیه غذاهای گرمی بخش مانند گوشت گوسفند، شتر ،کبوتر، برای سود اوی ها خوب است. در صورت مصرف برنج , حتما شوید و زیره سیاه استفاده شود .

سبزی جات گرم مانند نعناع ،تر خون،ریحان، جعفری ، تره ،انواع کلم….. مصرف شود کشمش , انجیر , خرما , زعفران , زیره , آفتیمون  و بذرهای ملین مانند خاکشیر، تخم شربتی، قدومه شیرازی برای افراد سوداوی مزاج بسیار مفید است .
بادمجان و غذاھای نمک سود مانند ماھی دودی , ماھی شور خیار شور و گوشت گاو و گوساله و ماست , پنیر , چای شیرین , ترشی جات , شیرینی جات قنادی , سرکه , چای , دوغ , برای افراد سوداوی مزاج مناسب نیست.

به امید روزی که همه انسا نها وهله ی اول مورد طبع و مزاج خود، شناختی جامع و در وهله ی بعد نسبت به غذاھای مناسب آن اطلاعات کافی داشته باشند تا اخلاط اربعه را در بدن خود بھر حال تعادل نگه دارند و از هر گونه کسالت و بیماری نجات پیدا کنند . مثلا فرض کنید که طبع کسی در ابتدا متعادل و اخلاط او متناسب و از نظر جسمی کاملا سالم است حال مدتی است که شروع به خوردن مرتب ماست و دوغ کرده است .نتیجه این کار آن می شود که دچار پار ستزی و گزگز و خواب رفتگی پا و دستھایش می شود و ھر چه به پزشکان مختلف مراجعه می کند علت ان را تشخیص نمی دھند. در طب سنتی کافی است شما بدانید پارستزی اندام ھا در اکثر اوقات مربوط به رسوب سودا در اطراف و گلوگاھھای اعصاب محیطی شما می باشد و خوردن دائمی ماست , سودای محیط را زیاد کرده و باعث کم خونی موضعی در اطراف اعصاب محیطی شما شده و غذا رسانی و اکسیژن رسانی به اعصاب را مختل می کند و در نتیجه شخص دچار گزگز اندام ھایش می شود , و پرھیز دادن بیمار از خوردن ماست و فصد خون مکرر و کم از اندام درگیر یا زالو درمانی به فوریت سودا را از بدن بیرون کرده و بیمار در زیر فصد احساس سبکی و بھبودی اش را فی الحال حس می کند.

‫5/5 ‫(1 نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *